onsdag 10 oktober 2007

Överkänslig

Har haft några riktigt bra dagar.
Lite energi och kuligheter.
Men nu är jag helt dränerad.
Ska inte mycket till för att få mig ur balans.
Ett sms från hans syster, som säger att hon saknar mig - whof, klumpen i magen tillbaka.
En kontakt som inte var vad jag trodde - whof, ensammast i världen.
Farmor på sjukhus - whof, orolig och sänkt, trots att det än så länge inte är någon fara.

Sms:ade honom och sa att jag inte ville att han skulle ringa i morgon. Kändes bra.
Fick svar av honom "Varför?" - whof, tillbaka i marionettrådarna.

Suck!

Dags för omställning av fokus.

Måste berätta om min fantastiska farmor.
Hon blir 92 år i år och klarar sig i stort sett själv.
Farmor är rätt så tystlåten, bestämd och har stor intigritet - nästan besvärande mycket, men med en krasshet och analysförmåga som jag uppskattar så.
Nu ligger hon dessvärre på sjukhus, men med en åkomma som ska gå att åtgärda och hemkomst på måndag om allt går väl.
Besökte henne i dag.
Har slarvat med henne denna sommar. Har varit för upptagen av mig själv...
När jag kommer dit, så frågar hon hur det är.
Jag konstaterar att det är bättre, men fortfarande tungt.
Hon förstår och bekräftar.
Sen tittar hon på mig och säger:
"Men ni passade inte ihop. Du ska ha någon mer kreativ. Visst var han snäll, men tråkig. Och mesig."
Jag älskar min farmor!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Se där! Din farmor har rätt. GÅ vidare och se ditt eget värde. Han var inte värd dig överhuvudtaget.

lilla my sa...

Farmor har nästan alltid rätt. Det är jag som fattar trögt...

Anonym sa...

Åh, vilken skön farmor!

Och vad glad jag blir att läsa att du valde bort ditt ex. Om så bara för en stund. Sån´t behöver träning - och jag lovar att du kommer känna befrielse en dag. Och snabbare ju oftare du står emot.

You go girl!

lilla my sa...

Farmor är fantastisk. Hon har en sån blick...
Det är inte första gången hon slår huvudet på spiken.
Vi har inte pratat eller träffats sedan bara nån vecka efter, så hon var inte alls färgad av min process.
Och ändå lyckades hon sätta ord på det som jag själv kommit fram till, efter många långa samtal med andra.

Jag kände hur jag drogs in i garnet när jag kontaktade honom, men denna gång lyckades jag själv bryta. Önskar att jag brutit snabbare, men det är ett stort framsteg och jag var mest irriterad efteråt att jag gick på den lätte.
Trial and error...

Suger åt mig av supporten!
Tack.

cm sa...

Vilken rar men tuff farmor! :) //M